Myllymäen radan ensimmäinen vaihe saatiin suoritettua kauniissa loppukesän säässä onnistuneesti. Tomoottajien talkooporukka haki puolen päivän aikaan tarvittavat työkalut ja muut kamat Liikuntakeskukselta ja laittoi hihat heilumaan. Parissa tunnissa oli saatu lopulliset korinpaikat katsottua ja kaivettua betonijaloille kolot.
Pienen ruokatauon jälkeen haettiin korit, ketjut, putket, betonijalat, pultit, mutterit ja muut tilpehöörit, ja leviteltiin osat kuoppien nurkille. Pienen miehistönvaihdoksen jälkeen nostettiin putket pystyyn ja ruuvailtiin korin osat toisiinsa. Viimeisessä vaiheessa käytiin sirkkelöimässä puutapit lähtöpaikoille, pystytettiin ne, sprayattiin korien merkkipallot (oranssiksi) ja teipattiin väliaikaiset korinumerot.
Lopuksi tietysti vielä heiteltiin testiksi rata läpi ja arvioitiin uudestaan par-lukemat väylille. Parilla väylällä par-3 tuntui vähän liian helpolta, mutta päätimme yhteistuumin kuitenkin säilyttää radan ”aloittelijaystävällisyys” eikä lukemia korjattu kuin yhden väylän osalta. Väylä 7 päätettiin muuttaa par-4:ksi koska tiin ja korin paikkojen loppuviilauksen jälkeen muuttui 121-metriseksi.
Illalla vielä heitettiin avauskierrokset ja pohjatulokseksi saatiin -1, joka on nyt sitten virallinen epävirallinen kenttäennätys.
Hienon päivän päätteeksi saatiin kohtalaisen hieno rata välttävään käyttökuntoon. Muutama paikallinen kävikin jo ihmettelemässä koreja.